Ga naar de inhoud

90’S VS 20’S

9

De muziek waar je ouders naar luisteren is per definitie slecht. Maar dat komt omdat zij oud zijn, daar kunnen ze niks aan doen. En dat zij niet snappen dat de muziek waar jij naar luistert het beste is dat er ooit gemaakt is, vergeef je ze ook. Zolang het binnenshuis blijft. Zodra je vader op een verjaardag gaat meezingen met 2 Unlimited en je moeder laat zien dat ze nog precies weet hoe je de Macarena danst, moet er ingegrepen worden.Het is tijd voor de battle van de eeuw. Suzan en Freek nemen het op tegen Twarres en Snelle gaat de strijd aan met MC Hammer. Elsa staat tegenover Pocahontas en van Flippo’s versus Squeezies.Een voorstelling over wederzijds onbegrip tussen ouders en kinderen, dat zich blijft herhalen. Over nostalgie, trends, guilty pleasures en het missen van eerste keren. 90’s vs 20’s laat zien dat het onvermijdelijk is om net als je ouders te worden, ook al roep je nog zo hard van niet. En dat is ook oké. Een live DJ, drie spelers, oneindig veel hitjes en een hoop gênante momenten dit is 90’s vs 20’s: een muzikale battle, waarin iedereen toch al weet wie er gaat winnen

Credits
Concept En Regie Judith Faas
Componist Mauro Casarini
Regieassistentie Matthijs Mahler
Dramaturgie Victor Mentink
Techniek Chieljan van der Hoek, Sjef van de Ven, Duncan Kuipéri
Techniek Ondersteuning Daan de Lau
Lichtontwerp Job Woudstra
"
"

    “Ouders die dansen op hits uit hun tijd. Gênant! Zo word jij later echt niet! Nou wel, zo laat de theatervoorstelling 90’s vs 20’s zien. En dat is niets om je voor te schamen.”

    Kidsweek – Maartje Dammers
    2022

    “Bij deze voorstelling lijkt het eerder of je op een schoolfeest terecht bent gekomen, dan in het theater. Uit de booth van dj Jollyfish klinken bekende hits van toen en nu. En er wordt volop gedanst. Eigenlijk zou je best mee willen doen, maar met je ouders erbij en al die vreemde ogen op je gericht… En bam, nog voor de voorstelling echt is begonnen, heeft-ie je eigenlijk al te pakken. Want dit is precies waar 90’s vs 20’s over gaat. Schaamte.”

    Kidsweek – Maartje Dammers
    2022

    “De mooiste scène gaat over eerste keren. Eerst lijkt die over jou te gaan, dan over je ouders. En ineens snap je: zij waren vroeger net als jij en jij wordt onvermijdelijk zoals zij.”

    Kidsweek – Maartje Dammers
    2022

    “In een oergeestige dialoog halverwege de voorstelling wordt precies getroffen hoe extreem lomp kinderen met hun ouderschaamte plegen om te gaan (‘Mam, als ik je het heel lief vraag, zou je dan iets voor me willen doen?’ ‘Wat dan?’ ‘Je Instagram-profiel verwijderen.’).”

    Theaterkrant - Marijn Lems
    2022

    “De voorstelling heeft een geheim wapen in de vorm van ‘vocal DJ’ Jollyfish: wanneer die diens fenomenale zangstem roert om versies van oude en recente hits te brengen luister je ademloos.”

    Theaterkrant - Marijn Lems
    2022

    “En het slot staat als een huis. Na een ontwapenende medley van Zwart en Onrust, waarin ze recente hits en klassiekers uit de jaren negentig laten samensmelten, volgt de mooiste tekst van de voorstelling.”

    Theaterkrant - Marijn Lems
    2022

Ook te zien